Schildknaap - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Walewein - WaarBenJij.nu Schildknaap - Reisverslag uit Winchester, Verenigd Koninkrijk van Walewein - WaarBenJij.nu

Schildknaap

Door: Walewein

Blijf op de hoogte en volg Walewein

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Winchester


Dit is een nog gekkere dag geweest dan gister. Ik ben in ieder geval blij dat ik nog leef! Even samengevat: ik ben vannacht rond een uur of drie wakker geworden van het gebrul van draken Ja, draken. Ik weet dat iedereen er van overtuigd was dat deze beesten niet in dit gebied voorkomen, maar ik heb ze toch echt met eigen ogen gezien. En ik heb ze verslagen!! Ze waren met z’n drieën, maar ik heb ze écht alle drie verslagen. Ik ben nog steeds een beetje verward, moet ik eerlijk toegeven. Veel weet ik er ook niet meer van, want ik heb een paar flinke klappen gekregen van die beesten, wat een opgefokte dieren waren het.
Maar ik zou Walewein niet zijn, als ik dat schaakspel niet zou vinden. En raad eens wat ik zag, nadat ik eindelijk die klote uitgang had gevonden? Ja, het schaakspel! Alleen heb ik ook de eigenaar gevonden, die hem niet zomaar af wilde geven. .. Koning Wonder, je weet wel, die ene gozer waarvan niemand weet waar hij nou precies woont. Van het ene avontuur rol ik in het andere, want vanaf vanmiddag was mijn queeste niet meer het magische schaakspel, maar het magische zwaard met de twee ringen (a.k.a het zwaard wat je onoverwinnelijk maakt(!)) vinden, koning Amoraen zou het volgens Wonder hebben. In ruil krijg ik het schaakspel mee naar huis. Gelukkig wist ik nu wel waar ik heen moest, koning Wonder heeft een geweldige draadloze verbinding hangen.
Ik heb nu alweer een nieuwe vriend gemaakt, Schildknaap. Ik kwam hem tegen toen ik net een uurtje onderweg was, en hij zag er uitgeput uit. En hij had niks bij zich, hij liep daar in zijn hemd met een kapotte broek. Dus ik stopte natuurlijk even, en vroeg hem of er iets was. Hij antwoorde letterlijk: “Ik ben beroofd van alles. Van alles! Ik ben alles kwijt! Alles! En ik moet wraak nemen op die moordenaar. Eerherstel ridder, eerherstel.” En ik zag zijn ogen opensperren terwijl hij mijn Gringolet opmerkte. Oh, de jaloezie was van zijn magere gezicht af te lezen. Ik heb hem de Vespa aangeboden, samen met mijn korte zwaard. Daarop is hij naar koning Arthur gereden, en tot ridder geslagen. Nu nog de wraakactie… Ik ben hem te hulp gesprongen toen de Schildknaap de moordenaar van zijn broer had gedood. Toen begon het echte gevecht pas, want de kameraden van de moordenaar wilden op hun buurt weer wraak. Grote chaos dus. Koning Amadijs heeft ons toen hulp aangeboden. Opzich wel attent, want twee tegen tweeduizend is niet heel eerlijk als je het mij vraag. Maar die prutser kwam pas opdraven nadat het grootste deel van de slag al geslagen was… Maargoed, daarna was het nog wel even spannend, hoor! Maar een golf van nieuwe energie heeft ervoor gezorgd dat wij, de Schildknaap, het leger van Amadijs en ik gewonnen hebben. Ik heb zelfs een scooter kunnen regelen voor Schildknaap! Je had hem moeten zien glunderen joh! We zijn daarna onze eigen weg gegaan, maar ik heb hem wel meteen toegevoegd aan de mailinglijst! Hij kan vanaf nu dus ook mijn reisdagboek volgen!
Aangekomen bij koning Amoraen kreeg ik inderdaad het Zwaard met de Twee Ringen. Wat een gaaf ding is dat! Maar, wat nu wel te verwachten is, ik kreeg dat zwaard niet voor niks. Mijn volgende opdracht is om de, volgens Amoraen, extreem aantrekkelijke Ysabele te halen. Amoraen moet wel helemaal gek van haar zijn, het hele kasteel hangt vol met posters en foto’s van Ysabele. Hij heeft zelfs een fansite voor haar aangemaakt, een beetje overdreven als je het mij vraagt.
Dus ja, het was een drukke dag! Nu even een goede nacht maken, Amoraen heeft het begrip gastrecht goed begrepen, ik heb mijn eigen slaapkamer gekregen! Inclusief douche, sauna en en uitzicht op de plek waar ik m’n lieve Gringolet heb geparkeerd. Sounds good right!?

  • 14 Januari 2015 - 23:08

    Lancelot :

    Je laat ons even schrikken zeg, wil je dat nooit meer doen? Blijf voortaan uit de buurt van draken man. Haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Walewein

Een van de ridders van de Ronde Tafel

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 1633

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Queeste naar het magische schaakspel

Landen bezocht: